Annons:
Etiketttyper
Läst 5023 ggr
Lia
2016-02-16 13:04

Vilken typ har du?

Det finns 4 olika typer av IBS:

  • IBS-C: främst förstoppning
  • IBS-D: främst diarré
  • IBS-M: lika ofta förstoppning som diarré
  • IBS-U: symtom för IBS finns, men det går inte att svara på vilken typ det rör sig om.

Vilken typ har du?

Annons:
Lia
2016-02-16 18:04
#1

I slutet av 2013 började jag få problem med IBS-U. Det började med diarré minst en gång i veckan utan några andra bekymmer fram tills alla hjärtans dag 2015. Då bröt det ut på riktigt med magsmärtor och allt vad det heter, och gick alltså över i IBS-D.

Grodan
2016-02-19 00:04
#2

u


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Kakan23]
2016-02-22 15:57
#3

Har D o gasig mage som är uppblåst

Fransu
2016-02-22 16:34
#4

Jag skulle säga U. Jag är ofta lös i magen och får bråttom till toaletten, men har inte diarré. Diarré för mig är rinnig avföring, det har jag sällan.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carrosh
2016-02-22 16:37
#5

C. Främst förstoppning.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Túrwen]
2016-02-22 18:13
#6

C

Annons:
Sweelin
2016-03-23 00:02
#7

D. Endast och riklig 😓

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

amandatherese
2016-11-11 09:54
#8

D

Major Ursa
2018-11-14 11:33
#9

U.

Kaktusar
2018-11-18 18:55
#10

Inte många som har M. Jag får det bästa av två världar 😛 Beror alltid på vad jag har ätit.

Zorrobatman
2019-05-30 21:00
#11

Har typ D

Jaguar_
2019-06-08 18:54
#12

Jag antar jag har en IBS U…Fast jag har typ aldrig diarré. Skulle vara glad om jag fått det åtminstone en gång i veckan! 😎 Jag kallar mitt snarare för harpluttar ständig och är jobbigt som fan. Förstoppning har jag bara haft en gång på mina ca 15 år med detta. Kramp och allt har jag, dock har inte haft det sen jag började med laktosfritt samt glutenfritt så blev jag ännu bättre. När jag gick på LCHF var jag som en normal människa och hade aldrig problem (Gick LCHF i 8 månader men det började trigga min migrän så fick sluta). Äter 4 st Oxytarm om dagen för att vara normal, men är nu gravid och då får man inte ta Oxytarm… Så halkade tillbaka i besvären igen 2 dar efter att jag slutat ta detta tillskott. Ska kolla med läkaren om det finns något snällt mot magen och som man kan ta när man är gravid som kan skona mig från mina problem för jag antar de bara kommer bli värre när bebisen växer och tar plats. Hörde om Laktulosdroppar. Så ska kolla detta om det funkar på mig.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annielle
2019-06-09 13:08
#13

Jaguar

Låter konstigt att du inte får ta Oxytarm för att du är gravid?!?🤔 varför skulle det vara skadligt med något som innehåller magnesium då? Har du testat att äta en liten näve valnötter varje dag? 1 sked kokosolja på tom mage på morgonen?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Jaguar_
2019-06-09 13:33
#14

#13

Försökte hitta information om Oxytarmen när jag fick reda på att jag var gravid. Vissa sidor skriver inget alls om saken och några sidor skriver att man bör inte äta dessa om man är gravid eller ammar. Ska fråga min kirurg och se vad hon tror iaf även om de kanske inte är hennes område.

Håller mig borta från allt med nötter tyvärr. På många sidor står det att om man har en närstående som är allergisk ska man undvika detta. Min sambo är allergisk så det är ganska så nära barnet 🤪

Har inte testat kokos och tror att en del matlagning kan ske med t ex kokosmjölk och kokosgrädde istället för mjölk. Då brukar det ju sätta fart på magen, men frågan här är… Om det är ok att dagligen äta kokosmjölk när man är gravid? Jag ser inga problem så sätt, men även här är det skilda meningar när man kollar över nätet om just detta.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annielle
2019-06-09 15:47
#15

Ok. testa linfröslem då kanske? http://www.shenet.se/recept/linfrogele.html

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Zorrobatman
2019-12-31 19:59
#16

#11 nu har ibsen övergått till typ M:/

Upp till toppen
Annons: