Annons:
Etikettsymtom
Läst 1152 ggr
Lia
2016-02-16 14:56

Värst med IBS

Vad är det värsta med IBS enligt dig?

Annons:
Lia
2016-02-16 18:09
#1

Allt suger, men det värsta är nog trots allt diarréerna. Inte för att det plågar mig mest egentligen, men det hindrar mig från att komma i tid till buss och möten och allt vad jag ska, så jag oroar mig över hur det kommer bli när jag väl ska passa tider på ett jobb och inte kommer klara av det.

Intehärutandär
2016-02-17 13:58
#2

Svarade nr 1. För jag stressar upp mig inför möten och ställen utan toalett - så jag blir akut-bajsnödig. Blir en ond cirkel. Och att kunna gå bort att äta är ju hopplöst. Är redan vegetarian sedan barnsben, så jag är ju "krånglig" redan. Så det blir att tugga i sig allt och skynda sig hem ev eller besöka toalett. Eller försöka hålla emot.

Fridaaaa
2016-02-17 20:24
#3

Inte kunna äta vad som helst, magen kör lätt igång :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
Anonym
2016-02-17 20:30
#4

Både stress över att vistas på platser utan toalett och att det alltid blir akut när det är dags.

Älskar att äta och grilla i skogen, men det går inte.

Lia
2016-02-17 20:43
#5

#4 Håller med… Förra sommaren tältade jag och pojkvännen i Båstad. Tur att det fanns toaletter vid havet, för plötsligt blev det akut. Så det måste man alltid tänka på liksom.

Grodan
2016-02-18 23:51
#6

smärtan

och hur den ofta kommer efter att något stressat mig mentalt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Love Lejonhuvadekaniner
2016-02-19 20:18
#7

Störd tarm! Usch förstör mitt liv:/ vågar knappt åka nån stans bara för har bara några sekunder på mig att hinna till toa. Då hjälper det inte med friluftsdagar och ha långpromenader i skolan.

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fransu
2016-02-22 16:38
#8

Störd tarm är väl det som är värst. Smärtorna är förstås heller inte att leka med. Men vetskapen om att inte riktigt kan planera hur som helst, för jag kan ha en dålig mag-dag, med mycket tid på toaletten. 😕

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Túrwen]
2016-02-22 18:16
#9

Magknip och smärtorna samt att man känner sig tung och orkeslös ..Att se gravid ut är inte heller jätte kul direkt, brukade behöva gömma magen under stora kläder tidigare  :/

[Kakan23]
2016-02-22 21:02
#10

Det värsta är nog att ha ont i magen pga så upp blåst o sen gaser när man ser gravid ut :(. Sen lös och växlade avföring mellan lös, mellan o ibland normal :(. Samt vara orkeslös utan att någon fattar varför utan tror slö

fridelfina
2016-02-23 09:13
#11

Svårt val mellan smärta och störd tarm, men allra värst är det ju med smärtan som jag som tur är inte har så ofta längre med fodmap-kost.

 
 

farvendal
2016-02-24 12:15
#12

Att alltid behöva kontrollera var närmaste toalett finns…  Man blir knäpp.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Carrosh
2016-02-25 21:01
#13

Jag valde störd tarm, men den hänger också ihop med förändrad konsistens. Har förstoppningsvarianten, och visst är det jobbigt med uppblåst mage, ont osv. pga förstoppning, men det värsta tycker jag är när magen vänder sig (förstoppningsdiarré eller bara att den vänder om till diarré). Händer oftast när jag stressat och får sitta antingen en hel natt eller en hel dag, springa fram och tillbaka till toa. Det tycker jag är mest jobbigt, då det är så besvärligt och det inte finns något alls jag kan göra åt saken.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Sommarek
2016-02-28 19:33
#14

För min del är det att aldrig känna sig riktigt säker. Att hela ens liv går ut på hur långt det är till olika badrum; om dem man är hos har fler än ett så man inte tar upp det hela kvällen… Det är en stor black om foten. Det och att inte fatta vad som sätter igång det. Ibland kan jag äta skräpmat flera dagar i rad, och inget händer, sedan börjar det om jag tar en frukt. Andra gånger är det tvärtom.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Sweelin
2016-03-22 23:54
#15

Smärtan absolut! Kändes som knivar i magen och jag fick svårt att andas och blev liksom svimfärdig och kallsvettig.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
2016-03-22 23:55
#16

Tillägg: Att liksom få springa på toa var ju rena drömmen, eftersom smärtan försvann då 😃

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

The_pearl
2016-03-31 23:00
#17

Toabesöken var hemska. Men värst var att alltid, varje sekund ha ont. Det sög ur all min energi. Jag var så trött, så less. Jag orkade liksom inte. Men jag har fått den att försvinna och det är jag så otroligt tacksam över! 😊

[tk1971]
2016-05-03 19:16
#18

Ååhh… nu ska ni få höra. Jag och sambon är med på en hundkurs och då vistas vi i skogen - i för oss okända trakter. Precis när vi åkte i en bilkortege dit kände jag de välbekanta magknipen. Det blev så illa att vi måste köra förbi vägkorsningen där alla andra svängde och försöka hitta en toalett. Till slut hittade vi en - på en herrgård med golfbana. Där stövlade jag in med mina gummistövlar och skogskläder. Sen var det bara att försöka hitta tillbaka till de andra. Där sitter de och fikar redan och undrar vart vi tog vägen. Och då måste jag förklara "jag har IBS och jag vet aldrig när den slår till…"Då får de ju konstiga visioner. Åh, vad pinsamt!

Upp till toppen
Annons: