Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 1243 ggr
Erik J
3/15/16, 8:40 PM

Erfarenhet av Loperamid?

I ett tidigare inlägg här skrev jag om att min mage utreds för IBS-symtom. Nu har det gått cirka en månad sen första läkarbesöket. Under denna månad har jag inte ätit laktos och dessutom tagit inolaxol varje dag. Jag märker stor skillnad på konsistensen på min avföring och har dessutom inte varit lika gasig och uppblåst som innan. Dock har ett problem kvarstått, jag har ändå gått på toa i snitt 4-6 gånger per dag och vissa dagar fler än så. Idag var jag på återbesök hos läkaren och fick till mig att jag nu ska äta en kapsel Loperamid varje dag, för att se om det minskar antalet toabesök per dag. Jag undrar vad ni har för erfarenhet av Loperamid? Har det hjälpt er? I vanliga fall är jag inte förtjust i att stoppa i mig läkemedel. Men om min mage blir bättre pga det, gör jag det mer än gärna.

Annons:
[tk1971]
3/16/16, 9:41 AM
#1

Ja, loperamid är ju stoppande. Jag tycker det har god effekt. Jag äter det inte särskilt ofta, men om jag vet att jag ska resa nånstans där toalettförekomsten är okänd så brukar jag ta det i förebyggande syfte. Och effekt har det ju 🙂

Vixxen
3/22/16, 11:29 PM
#2

Du kanske behöver det en period för att din mage ska lugna ner sig? Dosen medicin kan ju minskas eftersom. Upplever själv att det är bra vid oroliga perioder!

Upp till toppen
Annons: