Annons:
Etikettövrigt
Läst 1529 ggr
EmmaMell
8/16/16, 11:17 AM

Relationer - akut hjälp

Hej, Jag är en 18 årig tjej som haft problem med IBS några år. Inte så allvarliga problem, men det som är absolut jobbigast för mig som också hindrat mitt dagliga liv (gå på bio, gå på föreläsningar etc) är gasig mage. Jag har en enorm ångest över detta, och problemet blir så mycket påtagligare när jag blir nervös. Nu till problemet. Jag har alltid bävat inför relationer då jag har detta problem, speciellt vid tysta tillfällen då min mage då hörs, jag blir nervös, den hörs ännu mer - ond cirkel. Jag har träffat någon som jag gillar nu, och han har bjudit hem mig till honom på middag, och jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Detta är liksom det värsta scenariot, för kommer bli så nervös för att magen låter, vilket gör att den låter, speciellt när jag har ätit mycket. Jag känner mig bara helt handfallen. Vet att man inte ska låta magen styra livet men detta känns bara som en omöjlig situation. Eftersom vi ändå är unga och han är en såndär typisk attraktiv kille så känns det fruktansvärt jobbigt och pinsamt att ta upp med honom.

Annons:
Lia
8/16/16, 1:46 PM
#1

Säg att du inte riktigt tål kål och lök och sånt där (som gör det värre), så kanske middagen går lättare. Sen kan ni alltid ha lite stämningsfull musik, då är det inte lika lätt att höra allt. Men jag tror också att om han är en fin kille så kommer han inte bry sig så mycket om att din mage krånglar, han bryr sig nog mest om att få träffa dig :-)

Hennah
8/17/16, 4:25 PM
#2

Hej! Bakgrundsmusik är ett bra tips! Har du nåt läkemedel som hjälper dig med din gasiga mage? Jag äter Dimetikon dagligen för min IBS och det hjälper verkligen mig mot knip och buller i magen. Lycka till!

EmmaMell
8/22/16, 7:55 PM
#3

#2 Ja det gör jag men känner inte att det hjälper så jättemycket - kanske för att jag tar 4 st på en gång istället för att ta en efter varje måltid! Hur doserar du?

Honestyisdead
8/28/16, 4:09 AM
#4

Min mage låter ofta. Den riktigt vrålar. Har lärt mig att folk tycker det är kul så jag skrattar med. Det lättar stämningen direkt.

För mig är det värre med toabesök eftersom jag ofta har gaser och är dålig i magen. 

Jag valde att helt enkelt vara ärlig med att jag inte kan gå på toaletten om man inte sätter igång musik på hyfsat hög nivå. Exet tyckte det var knasigt med skrattade bara åt det och satte på musik. Till slut behövde jag bara säga "älskling sätter du igång musik nu?" Och så gjorde han det.

Upp till toppen
Annons: