Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 2490 ggr
JohannaEkroth
2016-10-13 13:37

ProIBS

Jag är disgnosticerad med IBS. Har haft IBS sedan jag var 10-11 år. Är idag 35. Var troligen en svår magsjuka som startade det. 

Jag är ordentligt genomgången med allt. Röntgen, kameror, mediciner. You name it. Hade typ accepterat diagnosen och "lärt" mig leva med detta handikapp att alltid behöva veta vart man har en toalett och alltid vara beredd på att få ursäkta sig och gå ifrån middagsbordet, särskilt på bjudningar. Att missa en massa tillställningar och jobb och studier p.g.a. magen. Att alltid må dåligt. Illamående, ont i magen, diarréer, smärtor, frossa, kallsvettningar.

Tills jag sprang på ProIBS på apoteket. Jag är sedan 2 månader tillbaka helt bra. Nej, jag skojar inte. Helt bra! Jag dricker pulvret morgon och kväll. För 318 kr i månaden är jag helt frisk! Ville bara tipsa. 

"PROIBS innehåller ett växtextrakt benämnt AVH200® som bland annat genomgått en randomiserad placebostudie vid Sahlgrenska sjukhuset*. Besvären hos vuxna personer med diagnosticerad IBSförbättrades klart när kosten kompletterades med AVH200 jämfört med placebo. Främst såg man minskade problem av obehag och den upplevda känslan av uppblåsthet då kosten kompletterades med AVH200. PROIBS ses som ett lovande alternativ förkostbehandling av personer med IBS."

Finns på apotea.se för 159 kr förpackningen. Jag har precis fixat prenumeration så jag får hem två förpackningar utan fraktavgist för 318 kr i månaden.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
JohannaEkroth
2016-10-13 13:39
#1

Kan tillägga att jag äter fortfarande laktosfritt. 😊

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

amandatherese
2016-10-15 21:24
#2

Så kul att det funkat för dig!
Har provat ProIBS jag med dock utan resultat, eller ja, mer ont i magen var väl det roliga jag fick ut av det 🤔

[tk1971]
2016-10-17 09:42
#3

Mm… bra att det fungerar för dig. Jag har testat det där, tyvärr blev det ingen märkbar förändring.

kalleknuts
2018-02-07 13:10
#4

Hej johanna, Jag läste i en tråd att du testat detta mot IBS. Jag har precis börjat med det och undrar om du kunde svara på några frågor jag har. Vilken form av IBS har du? Jag har IBS-D Hur lång tid innan du märkte wn förbättring? Tar du en eller 2 påsar dagligen? Tack på förhand Mvh kalle

JohannaEkroth
2018-02-25 21:47
#5

#4 Jag har IBS-D. 3-5 dagar tog det innan jag blev bättre. Var ganska illa därann när jag började. Jag tar ProIBS två ggr om dagen vid samma tid morgon och kväll för att täcka dygnet.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Novachan
2018-03-20 19:44
#6

Har länge tänkt att jag borde testa alla IBS-preparat någon gång, ProIBS ligger högst upp på listan. Har testat Iberogast utan något resultat - varken negativt eller positivt. Men vill testat ProIBS någon gång när "det är okej om jag skulle bli sämre igen ett tag" ifall att den fungerar negativt på mig med bieffekter eller så… jag har den blandade varianten dock

Annons:
Upp till toppen
Annons: