Annons:
Etikettsymtom
Läst 2753 ggr
Solrosen23
5/21/17, 4:58 PM

Har jag IBS?

Jag blir lös i magen, när jag rapar smakar det ruttet ägg, min mage låter/bubblar och svullnar upp och jag får ont i den. Ibland kan jag få det här flera gånger i månaden, men ibland kan det inte hända på flera månader. Skulle det här kunna vara IBS eller är det något helt annat?

Annons:
Lia
5/21/17, 5:23 PM
#1

Har du mycket gaser? I så fall, luktar det väldigt illa? 

Diagnoser som är väldigt lika är exempelvis IBS, laktosintolerans, glutenintolerans, Crohns sjukdom och ulcerös kolit. För att kunna ta reda på vilket av dem det är behöver man göra en koloskopi. Så jag tycker att du i första hand ska ta kontakt med vårdcentralen.

Solrosen23
5/21/17, 6:25 PM
#2

Ja, när jag har dom symtomerna så luktar gaserna väldigt illa

Lia
5/21/17, 6:37 PM
#3

#2 Det låter som laktosintolerans i så fall. Så prata med de på VC så du får det uppkollat.

Mortiscia
5/21/17, 7:10 PM
#4

Rekommenderar att du frågar en läkare på VC istället för outbildade kreti och pleti i ett diskussionsforum =)

Solrosen23
5/21/17, 8:42 PM
#5

Men jag kan äta laktos och må jättebra. Symtomerna kommer lite då och då och jag vet inte vad det kan bero på. Försöker hitta samband men dom kommer lite när som helat.

Lia
5/21/17, 8:57 PM
#6

#5 Som sagt, det är helt omöjligt för oss här inne att göra mer än vad du gör: gissa vad det kan vara. Så det är så himla svårt att ge fler råd än att gå till doktorn :)

Annons:
Solrosen23
5/21/17, 9:41 PM
#7

Förstår att det är omöjligt för er att veta exakt vad det är med så här lite information. Men tack för svar!😃

Upp till toppen
Annons: