Annons:
Etikettövrigt
Läst 963 ggr
Lia
2/16/16, 2:46 PM

Psykiska diagnoser

Det är vanligt att även lida av psykiska diagnoser vid IBS. Har du någon sådan diagnos som du tror hör ihop med din IBS?

Annons:
Lia
2/16/16, 5:57 PM
#1

Jag lider av depression som jag är säker på att den är kopplad till min IBS. Dessutom började min depression med utmattningssyndrom, och det beror på stress som också är kopplat med IBS. Jag har betydligt fler diagnoser, men de tror jag inte är länkade till denna sjukdom.

Love Lejonhuvadekaniner
2/19/16, 8:32 PM
#2

När jag fick IBS började jag få social fobi, emetofobi efter som jag mår illa så mycket är jag rädd varje dag flr att spy och hjälper inte att det är vinter:/ Börjar gråta om nån spyr och jag varit nära den får panik kan sitta och gråta och låsa in mig på mitt rum och ta tabletter mot illamående och så man inte spyr bara för jag känner mig trygg då:/ Sen åk sjuk men det är nog mest flr att jag får panik:/

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Fridaaaa
2/20/16, 10:21 AM
#3

Emetofobi
Inte fått någon diagnos på ångest eller så men får lätt det och oroar mig lätt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EmmaMell
3/3/16, 4:36 PM
#4

Ja, dessa är nästan värre än IBSen själv (nästan alltså..), panikångest, klaustrofobi, lätt depression  och allmän stress och skit. Alla kopplade till min jävla mage.

fiafia89
3/14/16, 5:03 PM
#5

Hm, nu när jag börjar tänka efter så började mina IBS problem samtidigt som jag började må sämre psykiskt. Kanske har ett samband? Har inte reflekterat över detta förut.

Annielle
3/15/16, 9:01 AM
#6

# Ja, det psykiska måendet spelar ju så klart in! 

Mår man bättre psykiskt brukar ju magen och resten av kroppen också göra det!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: