Annons:
Etikettsymtom
Läst 817 ggr
Fridaaaa
3/19/16, 11:43 AM

Svullen

Min mage svullnar upp så fort jag äter i princip, ser ut som jag är gravid typ :/
Dock bättre sedan jag började med laktosfritt & glutenfritt.

Har ni några knep för att åtminstine blir mindre svullen om magen? Om det ens går?Väldigt frustrerande i alla fall :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maleficum
3/20/16, 12:58 PM
#1

Jag har haft samma problem! Riktigt irriterande när folk till och med frågar om man är gravid och ser mer gravid ut än sina vänner som faktiskt är gravida.

Jag trodde jag var glutenintolerant och slutade med gluten och för mig gick svullnaden ned helt då (har dock visat sig jag inte är glutenintolerant) och har ätit en del (dock mindre än innan jag slutade) och svullnaden är tyvärr tillbaka (dock inte lika mycket som tidigare). Vet inte om det enbart var för att jag sluta med gluten eller om det vart något i den nya kosten eller en kombination av båda som hjälpte (att gå från att i princip leva på mackor till att inte äta bröd alls ger ett ganska stort hålrum som behövde fyllas med något annat).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
3/20/16, 1:42 PM
#2

#1 Ja jag har med fått frågan mer än en gång :/

Ja mitt försvann nästan helt med gluten&laktosfritt. Är förmodligen överkänslig sa läkarna och vanligt vid IBS också.  

Märks när jag har vissa byxor med, blir liksom trångt runt magen sen :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: