Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 2801 ggr
IaMiaMaria
5/6/16, 2:28 PM

Medicin mot IBS

Jag har ganska svår IBS, har haft det i tio år nu, äter Loperamid morgon och kväll och Saroten på kvällen för min IBS och den är mycket bättre men jag går ändå på toa minst tre gånger om dagen och ibland mer. Det är frustrerande. Men utan dessa mediciner så har jag konstant diarré.

Har ni nån medicin som funkar för er?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
[Klave]
5/6/16, 2:57 PM
#1

Precosa är bra dock finns den inte i Sverige receptfritt än men man kan köpa den helt lagligt via Finland. Hur är din kost. Om du har så svår IBS rekomenderar jag dig att pröva FOD-map.

Aleya
5/6/16, 3:48 PM
#2

Har du testat probi mage? Det är för IBS.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
5/6/16, 7:10 PM
#3

#2 Ja det har jag, det fungerade inte för mig tyvärr.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jaguar_
6/17/16, 10:18 PM
#4

Jag har börjat med Inolaxol-Granulat dospåsar. Dock är jag på första dagen så vet inte hur de går på mig, men min syster använde den och hon var helnöjd. Jag är dock åt andra hållet än du.

Min sambo har samma fast Inolaxol-oralt pulver dospåsar och det fungerar hyfsat bra på honom.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

IaMiaMaria
6/17/16, 10:48 PM
#5

Det har jag testat, för mig gjorde det diareen bara värre. Hoppas att den fungerar bra för dig.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Love Lejonhuvadekaniner
6/22/16, 1:10 PM
#6

Pro-IBS finns också något som heter som ska lindra symptomen:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Annons:
Jaguar_
6/22/16, 8:50 PM
#7

Jag får väl säga att jag är åt de hårda hållet med min IBS och sällan lös. Min medicin gör verkan. Efter två dagar kan jag sköta mina besök på dasset mycket bättre och snabbare! Så tumme upp för min medicin!

Fick svar på mina prover idag om min utredning av min IBS. Normal människa ligger på max 50. (tror detta var infektion eller nått, minns inte vad hon sa nu såhär flera timmar senare efter samtalet). Jag låg på 88 och hon sa att tarmexperter reagerar när det är 300 typ. Så, men hon skulle skicka in en remiss så får vi se. 🙂

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

flocken
6/23/16, 6:32 AM
#8

Jag har enl mig en skit mage. Under flera år har jag inte kunnat gå på toa normalt. Det lixom byggs på i tarmarna. Stenhård o sen diarré i flera timmar. O jätte ont o svullen. För 2 veckor sedan började jag med chia frön i kvargen till frukost. Så bra min mage är nu har den aldrig varit. Inte svullen, går på toa regelbundet.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jaguar_
6/23/16, 9:27 AM
#9

Chia sägs vara jättebra! Det vill jag med testa. Ska testa göra chiaplättar sen när vårat kök är klart. 😃 Finns ju massor man kan göra med chia i efterrättsväg med.  Tyvärr är det ganska dyrt, men nyttigt brukar ju vara det. 🤐

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

flocken
6/23/16, 2:18 PM
#10

Det räcker länge. Jag tar ca 2 msk på morgonen. Blandar i med kvargen en stund innan. Då hinner det tjockna lite till. Gärna lite bär o annat gott på. Brukar ha svårt att tro på dessa nymodigheter. Men chia funkar kanon på mig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jaguar_
6/23/16, 4:51 PM
#11

Helt sant! Som sagt ska testa detta med chia när köket är uppe och allt på plats. Ska bli kul! Har läst på om chia men fick aldrig chansen att testa. Vet att det är bra för mycket i kroppen. 😉

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: