Annons:
Etikettsymtom
Läst 853 ggr
ljungensjenka
2016-05-16 15:59

Utredning

Måste bara få berätta en bra sak: haft stora problem med magen i ca 2 år men inte kollat upp det. Själv misstänkt IBS så blev skickad till skolläkaren som också tror det. Ska få remiss hos barnkliniken för utredning. Även om problemen inte försvinner för att jag får en diagnos så känns det mycket enklare! Skolläkaren sa att det finns hjälp att få (men inte vilken typ hon menade) och tänk att kunna nämna en diagnos istället för att bara säga "nä men jag har ont i magen idag också". Blev faktiskt lite glad :)

Annons:
Jaguar_
2016-06-17 22:26
#1

👍 Hoppas det löser sig och ja, det finns lite att göra för att få det att lugna ner sig numera. Det är gött att få en diagnos på sitt problem än att höra 'nä vi vet inte' så grattis! 🙂

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

ljungensjenka
2016-06-17 23:20
#2

Tydligen skickade barnkliniken vidare remissen till vårdcentralen. Fick sedan ett brev därifrån där det i princip stod att jag fått information om kost, skulle sköta mig själv och kontakta dem för att boka läkartid om besvären blev värre. Så mamma ringde direkt och efter ganska mycket tjafs fick jag äntligen en tid för utredning i juli :) #1 Tack!

Upp till toppen
Annons: