Annons:
Etikettkost
Läst 1064 ggr
LLLINN
2016-05-31 22:18

Tips för att följa kostplan?

Jag har gång på gång bestämt mig för att strikt följa FODMAP-listan, då jag märker resultat direkt och verkligen mår dåligt av mina IBS-problem. Men eftersom mina problem går i skov och ibland är ganska lindriga så är det lätt att "fuska" och tänka att det kan vara värt det när man verkligen är sugen på något man inte tål osv. Och så ångrar jag mig ALLTID efteråt när magen ballar ur och växer tio gånger i storlek… Jag vill helt enkelt ha tips på hur jag kan skaffa mig tillräckligt bra självdisciplin för att hålla fast vid en kostplan! Jag skriver redan matschema varje vecka. Jag försöker även se till så att jag utsätts för så lite frestelser som möjligt men då min mamma handlar maten är det inte helt lätt. Har ni några tankesätt man kan ta till sig för att sätta FODMAP-kosten i rutin? Tack på förhand!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Annons:
Lia
2016-05-31 22:24
#1

Jag äter inte så, men varje gång jag ätit något olämpligt blir jag jättesjuk med kraftiga diarréer och magsmärtor. Så jag försöker alltid (sorgligt nog) minnas det innan jag väljer att äta något jag inte tål.

Men det måste finnas bättre, mer peppande sätt! Hoppas någon har tips!

[Klave]
2016-06-01 00:32
#2

Mitt tips är att utforska sådan saker som du faktiskt kan äta och inte prövat innan. Kanske prova baka glutenfritt, testa kryddmixer och såser utan lök osv.

Stefania
2016-06-17 14:37
#3

Är det någon som kan någonting om SIBO?

Upp till toppen
Annons: