Annons:
Etikettövrigt
Läst 1007 ggr
amandatherese
2016-11-11 10:43

Allmän fundering

Har funderat lite kring hur lång tid man kan ha diarré utan att kroppen på något sätt far illa/om kroppen ens far illa, någon som vet?
Har försökt googla lite men utan vidare resultat 🙂

Annons:
Choklad
2016-11-11 10:51
#1

kanske högst en vecka? bara man dricker vatten, för kroppen blir uttorkad av diarre mm. Men har man diarre längre så är det dags att söka hjälp hos en doktor.

U R us

amandatherese
2016-11-11 14:42
#2

#1 Men personer med IBS och daglig diarré tas ju väldigt sällan på allvar när man söker vård jag har haft det i 6 år med i princip konstant diarré, händer kanske en gång varannan månad att magen är bra/alternativt hård. Undrar hur sjukvården ser på det då jag upplevt att man blir bortviftad som en irriterande fluga när man vill få ordning på det :)

Annielle
2016-11-11 15:34
#3

#2

Jag håller med dig, har också bara blivit bortviftad fast jag har haft diarrér dagligen under många år, inte ens när jag hade diarrér 20 gånger om dagen under ett halvårs tid och blev helt utmattad blev jag tagen på allvar, de vill inte ens skriva sanningen i journalen har jag sett, jag berättade tydligt att jag hade haft diarré i 10 år när jag var hos läkaren en gång, i journalen stod sedan att jag haft det  2-3 år bara.

Samma sak när jag var sjuk ständigt i infektioner  och låg sjuk  nästan ett helt år,  var ca 10 infektioner, vilket jag tydliggjorde (influensa, kraftiga förkylningar med feber, kräksjuka) då skrev läkaren att jag hade varit sjuk 3-4 gånger på ett år, snacka om att inte bli tagen på allvar och få vård där efter.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

amandatherese
2016-11-11 16:31
#4

#3 Usch så trist! Tycker att det borde göras lite mer forskning kring mage och tarm så de kan förstå vad som händer så många av oss ..

Sweelin
2017-03-01 15:45
#5

Har också tänkt på det men hittar inga varningar om det om man lider av IBS. Förutom att dricka mer vatten då

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

amandatherese
2017-03-01 17:40
#6

#5 Samma här

Annons:
Annielle
2017-03-01 20:42
#7

Men borde man inte lättare få mineralbrister som kan få vid diarre´ som inte har med IBS att göra?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

amandatherese
2017-03-01 22:51
#8

#7 Med varierad kost borde kroppen ändå få i sig det mesta tror jag. Äter dock extra vitaminer varje morgon till frukosten.

Upp till toppen
Annons: