Annons:
Etikettövrigt
Läst 1155 ggr
Kaktusar
12/13/17, 6:34 PM

Vad är er mages absoluta fiende(mat)?

Hejsan, tänkte jag kunde göra en liten roligt tråd här då IBS kan vara så olika från person till person.

Vad är er mages absoluta fiende när det gäller ätbara saker? Något ni vet att ni inte klarar av att äta utan att bli riktigt dålig. 😈

Jag kan börja: Rödlök och sojaprodukter(som vegetarian suger detta).

Annons:
Honestyisdead
12/13/17, 6:41 PM
#1

Chili och annat starkt. Som jag tyvärr älskar.

Mooniq
12/13/17, 6:54 PM
#2

Potatis, socker - alla varianter och spannmål.  Sväller upp och får ofta en enorm smärta. Väljer mina krig och vet att när jag äter det jag inte ska så får jag oxå ta konsekvenserna. 😟

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Lia
12/13/17, 7:52 PM
#3

Soja blir jag riktigt sjuk av. Majsstärkelse kan jag inte äta större mängder av. Kinesisk mat går inte alls. Tur att det finns thailändskt!

citytjejen
12/16/17, 11:21 AM
#4

Baljväxter, speciellt linser!

/Christina

Fransu
12/16/17, 11:39 AM
#5

Fibrer.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Vixxen
12/16/17, 10:36 PM
#6

Röd paprika, gurka och nötfärs är stora no, no!

Annons:
Novachan
12/16/17, 10:54 PM
#7

Ägg och havre mår jag jätteilla av

DoktorVinter
12/16/17, 11:10 PM
#8

Jag får smärtor/kramper i magen samt diarré av socker och snabba kolhydrater samt kolsyrade drycker. Det har varit värst med kolsyran på senare dar. Har jag riktiga ordentliga skov kan jag knappt äta en brödskiva iofs.

K
9/19/21, 1:28 PM
#9

"Rött" kött/fläsk. (verkar det som) Försöker med fisk som enda kötträtt, måste jag sluta med den också så blir det jobbigt, jag har alltid älskat att åka båt och äta smörgåsbord. Frukt och potatis tål jag dock, som sagt det är olika beroende på personlig konstitution.

citytjejen
11/13/21, 3:43 PM
#10

För mig är det baljväxter, alla former av kål och broccoli😨

/Christina

Limika
12/14/21, 2:38 PM
#11

Glass. Laktosfri går i liten mängd medan vanlig glass gör att jag blir rejält dålig! Min största last i livet och min mages största fiende. Jag har valt att till största delen avstå och äter endast i bland, medveten om att då blir jag klen sedan ;)
Råa päron och numera även råa äpplen funkar inte heller , det ger en väldig fart på magen och rejäla magknip …

Upp till toppen
Annons: