Annons:
Etikettövrigt
Läst 2194 ggr
Kaktusar
6/30/18, 11:17 AM

Något positivt med IBS?

Hejsan!

Vi alla vet att IBS är något som förstör lite delar av vårat liv, i alla fall gör det lite mer problematiskt. Men finns det något positivt som har kommit med IBS:en? Skulle vara kul om det fanns några små glimtar av positivitet i den skit jobbiga situationen 😎 Ändrade matrutiner, mer matlådor o mindre att äta ute osv?

Annons:
Lia
6/30/18, 11:24 AM
#1

Jag började med LCHF pga IBS och nu är blodtrycket, vikten och magen mycket bättre. Jag hade aldrig börjat om jag inte hade varit sjuk tror jag.

Kaktusar
6/30/18, 12:59 PM
#2

Det låter härligt! Lite samma sak för mig med, man har blivit så medveten av vad man trycker i sig.

Carrosh
6/30/18, 10:38 PM
#3

Jag stressar mindre och har lärt mig att ta vara på mig själv i mycket större utsträckning än innan. Glömde nästan bort mig själv helt förut och fokuserade bara på andra - men blev tvungen att tänka om där iom att jag fick diagnosen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Wijnja]
9/11/18, 11:28 AM
#4

Finns inget posetivt med IBS tyvärr

Zorrobatman
5/30/19, 8:58 PM
#5

Allt med IBS är skit och det finns tyvärr inget positivt

Jaguar_
6/8/19, 7:00 PM
#6

Nej det finns inget positivt med IBS, mer än att man lär sig äta rätt och lär känna sin kropp ganska så väl…… till sist. LCHF var otroligt bra och all symptom försvann, dock sägs det att äta FODMAP är smartare för dig som har IBS, men mycket tråkigare för allt gott försvinner ur ens liv (samma med LCHF iof :P)! Det är en hel del att hålla koll på om man vill vara normal med ett fungerande liv, naturligt. Sen finns det genvägar med kosttillskott (finns bara en jag vet och det är Oxytarm) och medicin(mediciner idag har ju samma biverkningar som själva tillståndet så vet i tusan om de är bättre). MEN jag skulle hellre vara frisk utan IBS! 😎

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Upp till toppen
Annons: